ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 畿央大学紀要
  2. 16巻2号

The construction of identity through language learning in bilingual and non-bilingual primary education in Spain

https://doi.org/10.24482/00000041
https://doi.org/10.24482/00000041
2a245d31-dc8a-46b9-b11e-ca652dc20ce9
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK.1602.07-18.pdf KK.1602.07-18.pdf (883.0 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-01-10
タイトル
タイトル The construction of identity through language learning in bilingual and non-bilingual primary education in Spain
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 identity
キーワード
主題 English as a Foreign Language(EFL)
キーワード
主題 Content and Language Integrated Learning(CLIL)
キーワード
主題 Primary Education
キーワード
主題 Spain
キーワード
主題 identity
キーワード
主題 English as a Foreign Language(EFL)
キーワード
主題 Content and Language Integrated Learning(CLIL)
キーワード
主題 Primary Education
キーワード
主題 Spain
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24482/00000041
ID登録タイプ JaLC
著者 Randy, MUTH

× Randy, MUTH

en Randy, MUTH

Search repository
Alberto, FERNANDEZ-COSTALES

× Alberto, FERNANDEZ-COSTALES

en Alberto, FERNANDEZ-COSTALES

Search repository

×

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The current research delves into the construction of identity of 6th grade Primary Education students in Spain. Although studies on Second Language Acquisition (SLA) and Foreign Language Learning (FLL) underline the relevance identity plays in the cognitive and social process of learning a language, there is a paucity of research analyzing how the construct of identity is shaped through language learning in bilingual and non-bilingual modatlities in Primary Education. The present study scrutinizes students learning English as a Foreign Language(EFL) in a bilingual section in Spain (studying under Content and Language Integrated Learning or CLIL), and pupils in non-bilingual classes, exposed to more traditional language learning methods. The main findings of the investigation reveal differences between each group's development of affective feelings and identity construction in relation to EFL and languages in general. Our results suggest students enrolled in bilingual education may possibly develop more favorable approaches towards multilingualism. The educational implications of the research will be addressed, together with prospective research lines to be followed in this area.
言語 en
bibliographic_information ja : 畿央大学紀要
en : Bulletin of Kio University

巻 16, 号 2, p. 7-18, 発行日 2019-12-31
出版者
出版者 畿央大学
言語 ja
出版者
出版者 Kio University
言語 en
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-5534
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11989647
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:02:54.981997
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3